Open Site Navigation

על כריות וכאבי צוואר...

כאבי צוואר זה אירוע שאמנם לא קורה לעיתים קרובות, אבל כשהוא קורה זה תופס אותנו בהפתעה ולרוב נמשך כמה ימים.

הזיכרון המתוק הזה שפעם, ממש לא מזמן.

כמישהו קרא לך, כל מה שהיה צריך זה סיבוב קטן, זווית קטנטנה עם הראש וזהו...

ועכשיו, הסיבוב הזה מלווה לא רק בראש אלא שאר הגוף יחד איתו, כמו חתיכת קרש.



בכותרת, אין כל כוונה לדגני הבוקר, למרות שישנה כוונה, אפילו ישירה למדי לאורח החיים שאנו מנהלים.

בכמה העשורים האחרונים, ישנה קידמה טכנולוגית מטורפת, קצב ההתפתחות הוא אדיר.

גוף האדם מסתגל בקלות יחסית לשינויים בחיים, אמנם כאן, מסיבה כלשהי הוא קצת מאחר.


מרבית היום שלנו אנו כפופים, בין אם פשוט כיפוף הגב בזמן עבודה במשרד או נכון להיום גם בבית מהמחשב, היעדר יציבה ישרה מאורח חיים עצל, בזמן האוכל כשאנו מתקרבים לצלחת כדי לא להתלכלך ואפילו בפעולה הכי קטנה והכי נפוצה כיום של התעסקות בסמארטפון, שיכולה לקחת בין דקות אחדות בכל פעם ועד לשעות ברציפות!

את המחיר הכבד ביותר משלם הצוואר שלנו, מכיוון שבשונה מהגב, הוא אינו מלא בשרירים גדולים שתומכים בו, כמו כן גם מהסיבה שבקצה שלו יש ראש, גדול יותר בממדיו מהצוואר ומלא בתוכן לא קל במיוחד... תחשבו על זה רגע בכובד ראש...

לכן, אנחנו חייבים לעשות לעצמנו טובה ויותר נכון לצווארנו, אפשר לעשות זאת על ידי תמיכה טובה ונכונה לפחות בזמן השינה, שזו פעולה שנמשכת כשליש מכל יממה.

(אפשר לנסות גמילה מטלפון וגאדג'טים מתוחכמים, אבל זה לרוב יקר או לא הגיוני, איך תיגמל מהנייד בעולם שמחובר 24/7 )

מה שאפשרי ויותר מזה, יעיל לעשות, הוא להחליף או להשקיע בכרית טובה ואיכותית שתספק תמיכה טובה ונכונה לצוואר בזמן השינה (שוב פעם, כשליש מכל יממה, אם להוציא שנ"צים).


וכאן השוק כבר מפוצץ, יש כל כך הרבה סוגים... "ומי בכלל קונה כרית, יש לי כרית שאני איתה כבר מגיל 10".

אז כן, למרות היכולת לשמור על כרית לאורך שנים רבות (דבר שראוי להערכה), לכריות יש בלאי והטכנולוגיה גם כאן מתקדמת, אני לא מדבר על גימיקים כמו כריות עם רמקולים מובנים... אני מדבר על חומרים טובים ואיכותיים יותר.


מרבית האנשים בעולם כנראה ישנים על הכרית הכי פשוטה שיש, מה שנקרא בשפה העממית 'כרית נוצות', כרית זו הינה הכרית הכי פשוטה והכי נפוצה, החיסרון העיקרי שלה הוא שאין לה כל סגולה אורטופדית, בכללי המונח תמיכה לא כל כך יכול להתייחס עליה, היא גם עלולה לגרום לאלרגיות אצל אנשים שרגישים לחיות.


הסוג השני בפופולריות הינו כריות הלטקס או הויסקו, היתרון בכריות הללו הוא מגוון עצום, גבהים שונים, צבעים שונים (זה גם חשוב לחלק מהאנשים), מילוי שונה, רכות... קושי... חום... וקור.

יותר מזה המחירים של כריות אלו נע ונד במגוון עצום, הרוב אפילו לא מבינים על מה הם משלמים.

אנחנו נרחיב עליהן בהמשך...


הסוג השלישי הינו כריות 'זרעים', כריות אלו מגיעות עם מילוי של זרעי כוסמת בדרך כלל, הם די נוחות ומספקות תמיכה אופטימלית, החסרונות שלהן הוא שהם יכולות להרגיש קשות, כבדות, צריך להחליף את המילוי ויש סיכוי שהמילוי יברח כמו שהמילוי של הפוף פתאום נשפך החוצה והכל הולך להיות שלג קל-קר, רק שכאן זאת כוסמת... הכי טוב לסוף, הם מרעישות.

בקיצור לאנשים שמחפשים כרית כדי לישון עליה בנוח ולא להתעסק איתה כמו חיית מחמד, זאת כנראה האופציה הכי פחות עדיפה.


והזן הרביעי של הכריות שלנו, הוא 'ההיברידיות', שזהו שילוב של ספוגים בצורות וצבעים, ללטקס או ויסקו.

מטרת הכריות הללו הוא לתת קושי מסוים מעבר למה שכרית לטקס או ויסקו יכולה להציע ובו בזמן להעניק עוד מגוון למה שכבר גם ככה מגוון מספיק.


ועכשיו, לשאלת השאלות.

איזה כרית כדאי לבחור?

והתשובה כאן היא אינה חד משמעית אבל היא בערך משהו כמו, "כזאת שנוח לכם עליה".


מבחינת הכרית, מה שקודם כל הכי חשוב לקחת בחשבון זה את תנוחת השינה שלכם, לאנשים שישנים על הבטן תתאים נמוכה יותר מזאת שמתאימה לשינה על הצד.

אם היא תהיה גבוהה מידי אז ייווצר לחץ בגב והדבר ישפיע על החוליות ועמוד השדרה לטווח רחוק.

כמו כן אם האדם שישן על הצד ייקח כרית נמוכה מידי, הראש ייפול והצוואר ייתפס, זאת בלי לציין את הלחץ על הכתף.

במקרה של שינה על הגב, כרית גבוהה מידי תמשיך את הפעולה שאנחנו עושים גם ככה כל היום, שהיא הראש שנמצא ב- 45 מעלות לגוף ואז אין טעם בלשבור את הראש עם הכרית, כי הנזק ממשיך גם ככה.

או שאם תהיה נמוכה מידי אז תקרה הפעולה ההפוכה, הראש ייפול אחורה, הפה ימתח ויפתח, הלשון תצנח (מה שכנראה יוביל לנחירות ורעשי דחפור) ולבסוף נקום עם צוואר תפוס וכואב.


אז לשאלה שלנו איך בוחרים כרית מתאימה?

בהמשך לתשובה, תנוחת השינה משנה וישנן כריות שמיועדות לתנוחות שינה שונות.

לאנשים אשר ישנים על הבטן מומלץ ללכת על כרית נמוכה או להשתמש בכריות צד שישנו את תנוחת השינה (אפשר להתייעץ עם רופא על העניין),

לאנשים בעלי מזרן קשה, מומלץ ללכת על כרית גבוהה, מכיוון שכך תימנע נפילת ראש ולחץ לא הכרחי בצוואר, כי השקיעה במזרן הינה מעטה.

לאנשים בעלי מזרן רך או פילוטופ גבוה מומלצת כרית רכה ולא גבוה במיוחד מכיוון שהגוף ישקע במזרן.

באופן כללי ככלל אצבע – הכרית אמורה להחזיק את הראש במקביל למזרן.


בנוגע למילוי וסוג הכרית, היברידיות יהיו אפשרות נחמדה מכיוון שיגיעו כנראה עם שני דרגות קושי.

בהקשר לכריות לטקס או ויסקו, קחו בחשבון שלטקס הוא חומר קשה יותר וקריר יותר בזמן שויסקו רך יותר ומחמם. יש לתופעה פתרון על ידי שימוש בג'ל קירור או בד מקרר.

כריות כוסמת, הינם לאוהבי נוסטלגיה והתעסקות יתרה.

כריות שעשויות משאריות ספוגים או מילוי שאינו אחיד וזז בפנים, יאבדו את התמיכה במהלך התזוזות בשינה.

וכריות עם מילוי נוצות מתאימות ככריות נוי, או לאנשים מסוימים מאוד עם צוואר שלא נוטע להיתפס.

בזמן בחירת הכרית חשוב מאוד להניח עליה את הראש ולבצע החלטה שקולה, כי בשונה מהמזרן העלות של כרית נמוכה והחשיבות היא לא פחות מהמזרן, הוא עוזר לגב והיא לצוואר.

אז תעשו לעצמכם טובה, תנסו את הכרית, קחו אותה, תניחו על המזרן ותניחו את עצמכם על הכרית.

לאחר שהרגשתם את מידת השקיעה, תיקחו בחשבון את דרגת הקושי של המזרן ותשוו עם שלכם בבית, כדי לדעת האם התחושה תהיה אותו הדבר או שתשתנה.

לבסוף, אל תעשו את הבדיקה הנורא מקסימה הזאת של לקחת כרית, למעוך אותה קצת עם היד, ללחוץ עם האצבעות ולהגיד "זה נראה לי טוב", נראה טוב ומרגיש טוב זה שני דברים שונים.


כמובן שאנחנו בפולירון גוש עציון, מציעים לך מגוון של כריות ומוכנים להסביר הכל, כדאי שתתקבל החלטה שקולה מצידך.


בפולירון עושים הכל כדי שאתם תוכלו להנות משינה מרעננת ולישון בראש שקט.

אנחנו מאחלים לכם המשך קנייה וחוויה מהנה.

פולירון גוש עציון.

13 views0 comments